
نحوه کار با سیستم :
- خلاصه
در ابتدا كاربران مي بايستي از منوي اطلاعات پایه-> مشخصات کارگاه، اطلاعات كارگاه را منطبق با آنچه در شعبه تامين اجتماعي وجود دارد وارد و سپس اطلاعات مشخصات کارکنان نيز دقيقاً مانند آنچه در شعبه تامين اجتماعي تعريف شده است وارد سيستم نمایند بنابراین قبل از تهیه دیسکت حتما کارگاه و کلیه بیمه شدگان آن در شعبه نامنویسی شده باشند.
سپس از طريق منوي ورود عملیات-> لیست ماهانه ، ابتدا مشخصات كلي ليست و سپس با استفاده از دکمه ریز کارکرد (یا كليد F8) ریز كاركرد بيمه شدگان وارد مي شود.
سپس براي تهيه ليست حق بيمه با استفاده از دکمه چاپ (کلید f7) ، ليست مورد نظر چاپ مي شود و براي تهيه ديسكت حق بيمه از طريق دکمه تهيه ديسكت با زدن مشخصات ليست ضمن بررسي اطلاعات بيمه شدگان در صورتيكه مغايرتي بين ريز كاركرد و اطلاعات كلي ليست نباشد دو فايل بنام DSKkar00.dbfو DSKwor00.dbf تشكيل و برروي ديسكت كپي مي شود.
نكته 1: كارگاهها جهت دريافت آخرین نسخه نرم افزار به سایت شرکت خدمات ماشینی تامین یا سوپروايزر شعبه محل مراجعه نمايند.
نكته 2: كارفرمايان كد مشاغل بيمه شدگان را حتي الامكان وارد نمايند مخصوصاً كارگاههاي داراي مشاغل سخت و زيان آور كه بايستي حتماً كد شغل را وارد نمايند. در صورت تعریف کد های جدید مشاغل این تغییرات نیز از طریق سایت مذکور در اختیار کارفرمایان قرار خواهد گرفت.
- ثبت اطلاعات هویتی
الف) قبل از ثبت مشخصات لیست دستمزد کارکنان، اطلاعات هویتی بیمه شدگان و همچنین مشخصات کارگاه میبایست در سیستم موجود باشد. چنانچه کارگاه قبلا ثبت نشده باشد از طریق مراجعه به منوی اطلاعات پایه->مشخصات کارگاه کلیه مشخصات کارگاه (عینا مطابق اطلاعاتی که به شعبه اعلام شده) در سیستم ثبت میگردد.
با کلیک مشخصات کارگاه فرم زیر فعال میشود که شامل کلیدهای جدید جهت ثبت کارگاه جدید و کلید ویرایش جهت ویرایش اطلاعات ثبت شده از قبل میباشد.
ب) در خصوص بیمه شدگان مندرج در لیست نیز چنانچه قبلا مشخصات بیمه شده در سیستم ثبت نشده، با مراجعه به منوی اطلاعات پایه->مشخصات کارکنان اقدام لازم جهت ثبت مشخصات بیمه شده (مطابق با مشخصات اعلام شده به شعبه) انجام میگیرد.
با فشردن کلید ثبت شما قادر به ثبت اطلاعات بیمه شده جدید خواهید بود و جهت اصلاح اطلاعات کافیست روی سطر مورد نظر رفته و کلید ویرایش را کلیک کنید.
کلید جستجو جهت جستجوی ستون(فیلد) مورد نظر شما میباشد مثلا جستجو بر اساس
نام خانوادگی.
پس از اطمینان از ثبت مشخصات هویتی کارگاه و بیمه شده در مراحل بعد صرفا با مراجعه به منوی عملیات->لیست ماهانه کلیه اقدامات مورد نیاز جهت تهیه لیست و دیسکت حق بیمه انجام میگیرد.
- ثبت اطلاعات لیست
با کلیک بر روی لیست ماهانه فرم زیر جهت اعمالی چون:
- ثبت لیست ماهانه جدید
- ثبت مشخصات کارکرد ماهانه بیمه شدگان
- ویرایش خطاهای موجود در لیستها
- چاپ لیست مورد نظر
- تهیه دیسکت
- جستجوی لیست مورد نظر
- حذف لیست مورد نظر
- نمایش لیستهای ثبت شده در ماههای قبل
خواهید بود.
برای انجام هر یک از اعمال فوق روی گزینه مورد نظر کلیک کنید.
بطور مثال با کلیک کلید جدید فرم زیر جهت ثبت لیست ماهانه جدید (به دو صورت خالی یا کپی از یک ماه خاص) فعال میشود.
این فرم جهت ورورد اطلاعات کلی لیست و به عبارتی جمع کارکرد و دستمزد بیمه شدگان در نظر گرفته میشود.
برای اینکار ابتدا کارگاه مورد نظر(در صورت وجود چندین کارگاه) را از بالای فرم _کد کارگاه_ انتخاب نمایید و سپس اطلاعات را وارد نمایید.
دقت نمایید جمع روزهای کارکرد برابر مجموع روزهای کارکرد تمامی کاکنان میباشد. همچنین جمع دستمزد روزانه برابر دستمزد روزانه بیمه شده اول + دستمزد روزانه بیمه شده دوم + … میباشد.
محاسبه جمع دستمزد ماهانه به شکل زیر است:
(دستمزد روزانه فرد اول × جمع روزهای کارکرد وی) + (دستمزد روزانه فرد بعدی × جمع روزهای کارکرد وی) + …
پس از ذخیره اطلاعات کلی لیست و بسته شدن این فرم ، با قرار گرفتن بر روی سال و ماه مورد نظر نسبت به ثبت ریز کارکرد بیمه شدگان اقدام میگردد.
ابتدا بیمه شده مورد نظر را انتخاب کرده (گزینه شماره بیمه شده) و سپس اطلاعات وی را کامل نمایید.
با فشردن کلید ثبت فرد مورد نظر به لیست ماهانه شما اضافه میگردد.
- چاپ لیست
جهت چاپ لیست کارگاه نیز از دکمه چاپ در فرم تهیه لیست استفاده میشود. از نگارش 1.9 به بعد امکان اخذ و تفکیک آدرس ردیفهای پیمان در چاپ لیست در نظر گرفته شد.به شکل زیر
- تهیه دیسکت
با فشردن کلید تهیه دیسکت فرم زیر فعال شده و شما میتوانید (در صورت نداشتن خطای اطلاعاتی) دیسکت را تهیه نمایید.
اگر اطلاعات وارد شده با خطا همراه باشد سیستم پیغام زیر را نمایش میدهد.
- انتقال اطلاعات از سیستم قدیم به جدید
در خصوص آندسته از کارفرمایانی که از سیستم قبلی تهیه دیسکت (سیستم تحت FOX) استفاده میکرده اند. جهت انتقال اطلاعات ثبت شده به سیستم جدید منوی پشتیبانی->انتقال اطلاعات از سیستم قبل در نظر گرفته شده
توجه: قبل از اجرای این امکان, حتما از شاخه Bimeh\Dbf یک کپی( Backup ) تهیه نمایید و ترجيحا عمليات انتقال از روي اين نسخه كپي انجام شود تا چنانچه بدليل خرابي اطلاعات، عمليات با مشكلي مواجه شد به فايلهاي اصلي آسيبي نرسد.
همچنین جهت پاک شدن رکوردهایی که بصورت منطقی حذف شده اند؛ در محیط fox دستور Pack را اجرا نمایید.
برای انجام عمل کانورت کافیست شما آدرس جداول اطلاعاتی سیستم قبلی را وارد کنید.(بعنوان مثال c:\bimeh\dbf\kar_Spec.dbf)
در صورت انتخاب گزینه “خالی کردن محتوای جدولهای فعلی” چنانچه اطلاعاتی قبل از کانورت در سیستم جدید ثبت شده باشد حذف میگردد و اطلاعات شما از سیستم قبل در سیستم جدید کپی میگردد.
در صورتیکه در حال حاضر برنامه روی سیستم شما نصب میباشد و قصد نصب نگارش جدید (Upgrade) برنامه را دارید، جهت از بین نرفتن اطلاعات ثبت شده، قبل از نصب برنامه جدید, یک کپی (Backup) از فایل manufactory.mdb (در صورتی که تا کنون از نسخه 1.8 استفاده میکردید از فایل manufactory.mdb کپی تهیه نمایید, در غیر اینصورت اگر از نسخه های 2 یا 2.3 استفاده میکردید از فایل manufactory2.mdbکپی تهیه نمایید) در شاخه نصب برنامه و زیر شاخه DataBase تهیه نمایید و پس از پایان نصب به محل قبلی برگردانید (OverWrite).
سپس از طریق منوی پشتیبانی –> تبدیل اطلاعات بعلت تغییر ساختار جهت تبدیل اطلاعات به ساختار جدید اقدام نمایید.
- بروز سازی جدول مشاغل
از آنجا که ممکن است در طول زمان، مشاغل جدیدی به اطلاعات پایه مشاغل شعب اضافه شود و پس از دریافت آخرین اطلاعات مشاغل از شعبه ی مرتبط، با استفاده از منوی پشتیبانی->دریافت جدول مشاغل میتوانید از فرم زیر استفاده کنید.
مشاغلی که در کد شغل شش رقمی آنها علاوه بر عدد، حرف نیز بکاررفته، جزء مشاغل سخت و زیان آور بوده و فقط کارگاههایی مجاز به استفاده از مشاغل سخت و زیان آور هستند که این کارگاه در شعبه مورد نظر بعنوان سخت و زیان آور تعریف شده باشد.
بنابراین در صورتیکه کارگاه شما یک کارگاه معمولی است و مشاغل سخت و زیان آور در آن تعریف نشده،در انتخاب شغل دقت کنید و شغلی را انتخاب کنید که در شش رقم کد شغل آن حرف بکار نرفته است.
بعنوان مثال:
برای شغل کارگر ساده در کارگاههای فاقد سخت و زیان آور، کدشغل 024032 صحیح میباشد.
منوی پنجره ها : همانگونه که در شکل میبینید لیست فرم های باز روی صفحه را نشان میدهد.
- ساخت فایل تکمیل اطلاعات هویتی
جهت تهیه این فایل از طریق منوی تهیه دیسکت همانند شکل زیر اقدام نمایید:
مرحله اول:
مرحله دوم:
مطالب مرتبط
-
2018-05-25 -
2018-04-22 بخش اول از مقدمات تحریر دفاتر قانونی
-
-
2019-02-11 بسته آموزشی لیست حقوق و دستمزد
دوستان و همراهان مجموعه مؤدی نت همان طور که در گذشته نیز در خصوص ارائه بسته ای آموزشی به صورت جامع و کاربردی حقوق و دستمزد و محاسبات مالیات مربوطه قول داده بودیم پس از گذشته زمانی نسبتا طولانی توانستیم تا آموزش های خود را در این زمینه جمع بندی و آن را در…
-
2018-05-25 جدول حداقل حقوق سالهای 90 الی 97
جدول حداقل حقوق سالهای 90 الی 97 دول حداقل حقوق سالهای 90 الی 97 و پاره ای از قوانین کار جدول مقایسهای تغییرات حقوق و مزایای کارگران 92 الی 97 و براساس 220 ساعت کار در ماه افزایش سایر سطوح دستمزدی بر اساس آخرین دستمزد دریافتی روزانه افراد برای سال 97 ، معادل 10.4 درصد به…
-
2018-04-22 بخش اول از مقدمات تحریر دفاتر قانونی
قسمت اول از مقدمات تحریر دفاتر قانونی از آنجایی که آموزشهای تحریر دفاتر قانونی علاوه برحسابداران و کارکنان حوزه مالی باید پاسخگوی نیازهای آموزشی مؤدیان مالیاتی و همچنین مدیران استارت آپها نیز باشد تصمیم بر این شد تا چند جلسه رو به مقدمات و کلیات حسابداری بپردازیم تا در ویدئوهای بعدی بتوانیم همراهی دیگر دوستان…
ارسال پاسخ
برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید